محافظ البنك المركزي يعلن عن أن سعر الدولار سيصل إلى 4 جنيه فقط في هذه الحالة
محافظ البنك المركزي طارق عامر

على الرغم من الارتفاعات المتوالية في سعر الدولار في السوق السوداء واقترابه من العشر جنيهات مصرية، قال محافظ البنك المركزي المصري طارق عامر فى حواره في برنامج هنا العاصمة المذاع على قناة CBC الفضائية أن مصر في أيد أمينة وقوية وما تخافوش على البلد.

واشار محافظ البنك المصري أن بإستطاعة مصر مواجهة أي تحديات على الرغم من أنني وكأي مواطن على أرض مصر يعلم جيدا أن مصر أمام تحديات صعبة وأن هذه التحديات هي أمر طبيعي ووارد ومن الممكن أن يحدث في أي دولة من دول العالم.

وأضاف طارق عامر إلى أن نبذل قصاري جهدنا من أجل أن تصبح البورصة المصرية من أقوى البورصات على مستوى العالم وأنه هذا الامر ليس بالصعب ولابعيد المنال وأنه يمكن حدوثه في وقت قصير جداً خلال الفترة المقبلة.

وأكد محافظ البنك المركزي إلى أنه بعد تقوية البورصة سيصل سعر الدولار في مصر إلى 4 جنيهات فقط.

تابعنا على المواقع الاجتماعية ليصلك الجديد أولا بأول

التعليقات

  1. 4 جنية انت خط وتمشي عليه ولا اقولك اعمل واحد امباليه ولا قصد شيبسي وكراتية وقلبظ بجنية انت وزير نقل ولا ايه قال 4 جنية قال عليا الطلاق الدولار هيوصل ل 15ج على ايدك اللي كلها بركه دي وعلى راي عكاشه اصحى علشان تنام يلا خلينا نشوف نتاج التعريض والكذب #عمار_يامصر

  2. أنت إنسان ظاااااااااااااااااااااااااااااااااااااالم
    وكل مظالم الناس دي في رقبتك يوم القيامة إن شاء الله تعالى
    وحسبنا الله ونعم الوكيل فيك وفي أمثالك

  3. انت انسان ظاااااااااااااااااااااااااالم
    وكل مظالم الناس دي في رقبتك يوم القيامة إن شاء الله تعالى
    حسبنا الله ونعم الوكيل فيك وفي أمثالك

  4. طاب امتى ياباشا هيبقى ب 4 جنيه ذى ما قات .. عايزين توقيت محدد .. عايزين خارطة الطريق .. عايزين تخطيط .. عايزين نعرف اولنا من اخرنا .. من سنتين اتقال لنا المواطن هيحس بتحسن فى حياته المعيشية بعد سنتين .. وفى حقيقة الامر اتنيلت حياته المعيشيه بعد سنتين .. هنفضل كده لحد امتى .. انتم مش عارفين تضبطوا الاسواق ولا سعر الصرف ديه خيبه قويه .. واسفاه .. حسبنا الله ونعم الوكيل

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.