بالفيديو.. “سيد علي” يصرخ:  هناك إعلاميين إنقلبوا على “السيسي”.. وفي شخص بيحميهم!
سيد علي الدولة تدار بلا عقل وتهتم بالقضايا التافهة

شن الإعلامي “سيد علي”، هجوماً على بعض الإعلاميين الذين انتقدوا قرار “السيسي”، بعزل المستشار “أحمد الزند” من منصبه بعد رفضه الاستقالة، متهماً الكثير منهم بمحاولة الإنقلاب على السلطة، وإثارة الرأي العام، مؤكداً بوجود من يحميهم.

جاء حديث الإعلامي “سيد علي”، خلال برنامجه المذاع على قناة “العاصمة”، قائلاً: “كنت متخيل لحد إمبارح ان فيه مجموعة كدة متحدثة بإسم الرئاسة، وكنا بنشوف الكلام دة واحنا قاعدين ساكتين لأن الرئاسة كانت تغض الطرف عنهم،  لحد ما اكتشفت امبارح أن الناس دي بتنقلب على الرئيس”.

وهاجم “علي” الإعلاميين، دا طالعين على الهوا يقولوا “ازاي الزند يمشي”  متسائلاً: هل أنتم مع 30 يونيو وقائدها عبد الفتاح السيسي ولا انت عندك مجموعات تانية بتحتمي بيها؟، ولا كل واحد في حضراتكم قام بدور في 30 يونيو او 25 يناير عايز التمن مقدمًا، “انتوا وطنيين بالأجرة”.

ووصف “علي” الإعلاميين بالطبالين، قائلاً  “لما تبقى قريب من صاحب القرار بتطبل وتزمر وترقص، ولما صاحب القرار يبعدك شوية أو يولي حد تاني عليك تقوم تحاربه، متسائلاً: هل دة معقول بجد؟ انتوا انتمائكم لمين بالظبط؟، معبراً عن حزنه عن ماحدث من الإعلاميين بعد إقالة “الزند”ووصفه بأنه يجرح في وطنية ناس كتير جدا.

تابعنا على المواقع الاجتماعية ليصلك الجديد أولا بأول

التعليقات

    أضف تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.