إسراء عبد الفتاح للسيسي: “كفاية عجل وشوف اللي بيحصل في مصر”!

إسراء عبد الفتاح للسيسي: “كفاية عجل وشوف اللي بيحصل في مصر”!

نشرت إسراء عبد الفتاح الناشطة السياسية، عبر حسابها الرسمي  على موقع  تويتر، العديد من التغريدات، التي تضم الأحداث التي تجري في مصر، خلال الوقت الحالي، انتقدت فيها الرئيس عبد الفتاح السيسي، لعدم اهتمامه بما يحدث في  مصر من كوارث، في الوقت الذي يتجول بدراجته في شوارع أكاديمية الشرطة.

وقالت إسراء عبد الفتاح من خلال حسابها على موقع التواصل الاجتماعي تويتر:

“كتير العجل ده والله كتير كده ده احنا بنضيع وناس بتتقتل واقتصاد بينهار وداعش عايشه حياتها وسطنا، روح سيناء شوف الأقباط اللي بيقتولهم داعش”.

وأضافت أيضا:

“ايمان المواطنة المصرية راحت تتعالج في الهند بعد ما مصر مريضيتش تعالجها، روح شوف إيمان، الجنيه انهار أمام الدولار ، روح شوف الجنيه، روح شوف الشعب اللي مش لاقي يأكل ويتعالج، التعليم بينهار ، وظاهرة تفشي الغش وتسريبات الامتحانات بتعدم مبدأ العدالة وتكافؤ الفرص روح شوف ملف التعليم”.

وتابعت : “زادت اوي الحالات الفردية من الداخلية اللي بتقتل المواطنين روح شوف سواق التوك توك اللي مات واولاده عيشوا منين وازاي، روح شوف أسرة مجدي مكين اللي مات من التعذيب هيعيشوا منين وازاي”

الجدير بالذكر بأن أسعار الدولار بدأت في الارتفاع من جديد، مقابل الجنيه المصري، وهذا الأمر يستدعي تدخل عاجل من الرئيس عبد الفتاح السيسي ومحاولة التخلص من الأزمة الاقتصادية التي تشهدها  البلاد في هذه الأيام.

إسراء عبد الفتاح للسيسي: "كفاية عجل وشوف اللي بيحصل في مصر"! 7

إسراء عبد الفتاح للسيسي: "كفاية عجل وشوف اللي بيحصل في مصر"! 8إسراء عبد الفتاح للسيسي: "كفاية عجل وشوف اللي بيحصل في مصر"! 9