ممدوح حمزة: «هذا الرئيس خلانا شحاتين .. لابد من انتخابات مبكرة»
حمزة والسيسي

تعليقاً منه على الحالة الاقتصادية المتردية التي وصلت إليها مصر خلال الفترة الأخيرة، من جنون الأسعار، والارتفاع القياسي لسعر الدولار والذي تخطى حاجز الـ 15 جنيه، واختفاء بعض السلع الأساسية، قال الناشط السياسي والخبير الاقتصادي “ممدوح حمزة”، خلال تدوينه له عبر حسابه الشخصي عبر تويتر، أن ” السيسي جعلنا شحاتين، ويجب إجراء انتخابات رئاسية مبكرة”، و أكد حمزة أن هذا الاقتراح قد تقدم به منذ 8 أشهر، في فبراير 2016 .

و جدير بالذكر، أن حمزة قد قال في تدوينه سابقة له، أنه يجب على السيسي أن يُدرك الخطر الذي وصلت إليه مصر في فترة حكمه قبل فوات الأوان، وذلك عندما علق على فيديو سائق التوك توك الشهير، والذي وصف فيه الحالة الاقتصادية المتردية في مصر خلال الفترة القليلة الماضية .

pl-m
تغريدة ممدوح حمزة

تابعنا على المواقع الاجتماعية ليصلك الجديد أولا بأول

التعليقات

  1. كل واحد يحب يتكلم امثال الشيخ ممدوح حمزة والشيخ البرادعي اللي مرعوبين علي مصر شوفو مرعوبين علي مصر من متي كلمة افاقين كثيرين واللة يظهرو اليومين دول ويقولو خايفين علي مصر ما اكثرهم واللة في الاعلام والتنلفزيون افاقين كذابين وما اكثرهم من شخصيات عامة واعلاميين بيخدو ملايين الملايين ويشتكو ويقولو مصر ومصر اللهم ارحمنا منهم يا اللة انا لا اخون احد ولكن الظروف الاقتصادية للعالم اجمع صعبة وعلينا احنا كمصر اصعب بلد ببتحارب وبتتسرق كمان في نفس الوقت وايضا يتم كلمة تقشف علي الشعب والموظفين ويتم الصرف ببذخ علي احتفالات فارغة وايضا اهدار مال العام فيما لا ينفع بكل الاشكال وخليها ماشية وخلاص فالعيب فينا كمسئولين وخليها ماشية فالثورة اظهرت في الشعب فئة الهليبة ومستفيدي الثورات يطلعو في الاعلام والاعلام يكدب وينشر اخبار كدب في كدب وهيصة كمان والبلد تقع عشان مين معرفش اتقو اللة يا عالم واعرفو ان كل واحد عندة عقل فلازم نحترم اراء بعض وبلاش كلمة فلان خلانا شحاتين باي امارة تعالي وامسكها وورين انتا هتعمل اية واللة ماتعرف حتي 0000 ولا بلاش هو حد يشوف وشك الحليوة دة ويشوف خير منين باي امارة يا راجل روح نام ولا متنمش برحتك ههههههههه

  2. انت بقيت شحات ياخاين ….ولا بتكلم باسم مين …ولا انت خايف على الشعب ….احلف كده انك ليس معك فلوس ف البنك ولا شيكات تاتيك مت الخارخ …حرام اتقى الله …انت اتعميت مشفتش البلاد اللى حواليك اتعمل فيها ايه ولا انت اكمنى معاك جوازك هتطلع على بره علطول …اتقى الله فينا ..كفاكم خيانه …ملكش دعوه ……وهو فين الرءيس الجديد اللى انت عوزه ..مين يصلح …كلكم شكل بعض .خونه ..

  3. ده مش بيظهر غير في الاحتجاجات والمشاكل علشان ينتقض لكن مافيش مره عمل حاجه كويسه في حياته ولاحتي مشاركه سياسيه

  4. يا دكتور انت اول واحد شتمت الرئيس مبارك اللي طلعك من السجون في بريطانيا يا اخي اتقي الله في مصر
    اتقي شر من احسنت اليه

  5. والله العظيم فهمنا خلاص … بقيتوا ماركة شهيرة في الخيانة والقذارة … أول مانشوف اسمكم نعرف ان الكلام كذب … حمزة وشركاااه رمز العمالة والخيانة …

  6. في ازمة سيولة في النقد الاجنبي التغيير يعني الدكتور حمزة يصبح وزير الاقتصاد لص جديد نفس المشكلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.