شاومينج توجه رسالة خطيرة لوزارة الداخلية..وتؤكد لا تسريب للامتحانات في هذه الحالة
شقيق أدمن «شاومينج بيغشش ثانوية عامة»: أخويا مظلوم والتسريب من قلب الوزارة

وجه أدمن صفحة ” شاومينج ” والمسؤولة عن تسريب امتحانات الثانوية العامة، رسالة الى وزارة الداخلية بعد القبض على العديد من الأفراد بتهمة أنهم من أدمن شاومينج، قائلاً : “افرجوا عن الناس الغلابة اللي بتا خدوهم كبش فدا “.

و كتب ” شاومينج ” من خلال صفحته على” الفيس بوك”، معلقاً على القبض على مجموعة من الشباب  قائلاً : ” بيصعبوا عليا والله الناس الغلابة اللي بيقبضوا عليهم، و يقولوا انهم شاومينج، شاومينج مش موجود في مصر، افهموا بقى، و مصر و حشتني أوي ونفسي انزلها، يمكن لو كنت في بلدي كنت أخاف، لكن هنا ما فيش حاجة تخوفني،  شاومينج  فكرة، و الفكرة تنتشر، و لا تموت”.

و استطرد : ” افرجو عن الناس الغلابة، اللي بتا خدوهم كبش فدا، ومش ها قولكم طهروا الوزارة، لان الفساد في التعليم راسخ، و لن يتغير الفساد إلا بتغيير المنظومة التعليمية، و لن تنتهي الصفحة إلا بالتطوير، ساعتها مش ها يبقى لـ”شاو مينج” وجود الصفحة الاحتياطية خلاص بح”.

و كانت صفحة “شاو مينج ” قامت بتسريب امتحان اللغة العربية واللغة الانجليزية للثانوية العامة، هذا العام وتوعدت بتسريب باقي الامتحانات، وتم إلغاء امتحان التربية الدينية بسبب تسريبه قبل بداية الامتحان.

 

تابعنا على المواقع الاجتماعية ليصلك الجديد أولا بأول

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.