ممدوح حمزة..السيسي ستكون نهايته عاجلة إن لم يفعل هذا الشيء
ممدوح حمزة

واصل الناشط السياسي المهندس “ممدوح حمزة”، كتابة تعليقاته الناقدة، للمشهد السياسي الملتهب في مصر، وخاصة بعد التوقيع على اتفاقية ترسيم الحدود البحرية، مع المملكة العربية السعودية، والتي تنازلت مصر بموجبها عن جزيرتي “تيران وصنافير” للسعودية.

فكتب “حمزة”، على حسابه على موقع التدوينات القصيرة تويتر، تغريدة وجه فيها تحذيرا لــ “عبد الفتاح السيسي”، بأن نهايته ستكون عاجلة، وسوف تكون هناك كارثة، إذا لم يخرج إلى الشعب، ويلغي صفقة جزر “تيران” ويعتذر، “إذا لم يخرج السيسي إلى شعب مصر، وإلغاء صفقة جزر تيران والاعتذار، ستكون نهايته العاجلة وقد تكون بكارثة”.

Untitledوكتب حمزة تغريدة أخرى بعدها، وجه فيها رسالة إلى الأجهزة الأمنية، بضرورة الإفراج عن الشباب المعتقلين، لأنه لم يعد هناك خوف، وأن كل معتقل خلفه 50 شخص خارج المعتقل، “لو رجال أجهزة الأمن يفهموا شعب مصر بعد 25 يناير، كان لازم يفرجوا عن كل شاب معتقل فورا، لأنه لم يعد هناك تخوف، وكل واحد جوه له 50 واحد بره”.

Untitled

تابعنا على المواقع الاجتماعية ليصلك الجديد أولا بأول

التعليقات

  1. بطلو شويه كلام خلى البلد تمشى شويه البلد حالها واقف من الاشكال الا زيقكم حرام عليو انتم متعرفوش حاجه يا شوية خرفان خفو شويه اعملو فى صمت انتم وقفتم حال البلد انتم والاخوان هيا الجزيرتين دول لو ملك مصر السيسى حسيبهم كده السيسى راجل عسكرى يا شوية……………………..

  2. حمزة وحمدين والكثير الكونه لا يفهمووووووووووووووب ياحمزة يابكف وياحمدين ياجغف الجرز بتاعة السعودية انتم لاتفهموووووووون طيب الراجل فيكم يقول مساة الواحدة قد ايه (بقر احمر)

  3. كل الاشكال إلى ذى ممدوح حمزه ده المفروص يكون مكانها السجن والسيسى علشان راجل محترم سيبهم يتكلموا .مين هو ممدوح حمزة. يطلع إيه بالضبط، علشان يتكلم على سيده.وبيتكلم بلسان مين. وبأي صفة .أحنا مع الريس وموافقين على كل سياساته .

  4. اية الى جرالك ياممدوح ياحمزة منت كنت كويس هو يعنى ان ماكنش الواحد فيكم يمسك منصب فى الدولة يقلب على امها والغل ياخذة حتى لو تتهد الدولة مشفتش كدة فى العالم ولم اسمع بذلك عقليات غير سوية رغم تعليهم ربنا يرجعكم لصوابكم

  5. ياريت السيسي يلم الاشكال دي اشكال الشر ويضعهم في السجن او مستشفى المجانين وابعادهم عن الظهور في الاعلام لانهم شر وكل كلامهم شر

  6. سيد أفندي و حسن شوقي….. ياريت تعدو على الصراف قبل ما يمشي علشان تقبضوا مع زملائكم في اللجان الإلكترونية…. ياريت بسرعة بس قبل ما يمشي

  7. انت ناشط , يعني جاسوس ولا تعمل لمصلحة بلدك , يعني كل اللي بتقوله في مصلحة اعداءنا عشان تلبس البدلة والكرافتة اللي انت لابسهم , سيبك من الفكاكا و الفهلوة

  8. ممدوح حمزه مخلوق تافه متسلق مريض نفسيا…..ممدوح حمزه بيهدد اول رئيس منتخب من الشعب فاز ب 25 مليون صوت…..ممدوح حمزه بيهدد رئيس بيعمل فى صمت لبناء وطن ممزق سياسيا واقتصاديا…. هذاالمهرج واحد ممن يريدون اسقاط الوطن…..

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.