“باسم يوسف” للمسؤولين: ما تتشطرو على العصابة إلي ماصة دم البلد
باسم يوسف

وجه الإعلامي الساخر “باسم يوسف”، رسالة إلى المسؤولين المصريين، بعد صدور قرار بمنع بعض النشطاء من السفر، والتصرف في أموالهم، على صفحته الرسمية، على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك.

فكتب “باسم” معلقا، أن منع “حسام بهجت”، و”جمال عيد”، و”عايدة سيف الدولة”، من السفر، ومنعهم من التصرف في أموالهم، لم يعد بالشيئ الجديد، ولا يدعوا إلى الاندهاش، وتسائل “باسم” ” تمويل إيه إلي الناس بتاخده، وفلوس إيه إلي حطينها في البنوك ؟ ما تتشطروا على العصابة اللي ماصة دم البلد، ومهربين فلوسهم بره ؟”.

وأضاف “باسم” ” شكلها كده برضة مافيش فايدة، أو شكلهم بيقلبوا الميت دولار اللي حيلاقوها، عشان يسيطروا على سعر العملة، (زي ما قبضوا على حسن مالك كده) المهم إن العبث و الظلم و البجاحة، بقى عرض يومي، من اللي ماسكين البلد، و تحيا مصر يا جدع بس اللي فيها يموت “.

Untitled

تابعنا على المواقع الاجتماعية ليصلك الجديد أولا بأول

التعليقات

  1. انت يابسومه شكلك بقى وحش قوي طبعا نفسك في واحد فاشل علشان تتسلقه وتصبح نجم علي خسابه وحساب الغلابه وتهبر فلوس بالكوم مش مهم البلد تخرب طبعا جواز السفر موجود لماما امريكا يا عمي افتكر ناديه وانت طبيب في ايه انت وامثال الشطان قلت للانسان اكفر فلما كفر قال اني برىء منك وانت مش مهم البلد المهم الدولار احترم تراب بلدك الدم مش رخيص الارجواز احيانا يخرب اوطان وبيوت عامره سوريا في الافق حرام غليك ياعميل

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.