عمرو أديب يفجر مفاجأة عن رئيس مصر القادم
عمرو أديب

أكد الإعلامي عمرو أديب ما ذكره الكاتب الصحفي عبد الله السناوي  بالأمس في مقاله بجريدة الشروق، حيث قال السناوي أن هناك ضغوط غربية لعدم إكمال السيسي فترته الرئاسية مؤكداً أن هذا ما يحدث في الغرف المغلقة بعواصم الدول الأوروبية.

وذكر أديب أنه سافر إلى لندن وأن بعض المسؤولين هناك سألوه  عن رغبة المصريين  في تولى السيسي الرئاسة لمرحلة ثانية، فأجاب أديب وقال إذا نجح في الانتخابات يتم التجديد له، فقالوا له وماذا لو جاء إليكم وقال لكم أنه لا يرغب في إتمام فترته؟

ثم تحدث أديب عن مبادرة صباحي وقال أن صباحي يرغب في عرض نفسه كبديل مدني للسيسي، كما حدث مع مبارك حينما عرض بعض الضباط البرادعي كبديل لمبارك، وأضاف قائلاً: من خلال ما سمعته في لندن أستطيع أن أجزم أن الرئيس القادم مدني وليس من الجيش.

 

تابعنا على المواقع الاجتماعية ليصلك الجديد أولا بأول

التعليقات

  1. الى عملة الرئيس المحترم الوطنى عبد الفتاح السيسى اى مصرى وطنى كان هيعمل زى معمل وهوة مقصر والرجل عمل كل خير لمصر كفاية خرجها من العبة الوسخة الى كانت بتتلعب عليها من الاخوان والغرب وتحيا مصر وربنا يخلى الريس بجد رجولة

  2. والله اصبح واضح جدا ان الاعلام بكثير من شخصياته تم احتواءهم ان يكونوا ادوات لزرع اليأس فى هذا البلد لنصل الى ما وصلت اليه سوريا وليبيا واليمن والعراق وغيرها صدام حسين قال قولته المشهوره ” غدا ستبكون على بلدكم مثل النساء بعد ضيعتموها وتعتقدون انكم رجال !!

  3. انت شى كاذب لايحق ان يقال لك راجل علشان منظلمش الرجال الرئيس بيعمل العليه والباقى على الله ياشيا اقل من حيوان

  4. الصراحه لا أدرى لماذا لا ينظف الرئيس السياسى هذا الإعلان المجرم الذى لبس به إلا النفاق وهو لا يحب الحاكم ولا الشعب لا يحب إلا التسخين وتهيج الشع ب وقله الأدب لماذا لا ينظف لا أدرى!!!!!

  5. اصل انت مش لاقى حاجة تقولها انتكفاية عليك الدولارات انت ومراتك هوهو انت زبالة اتحرقت انت ومراتك عيلة وسحة وسحة يارقاص

  6. عمرو اديب انا فاهم انت عايز تعمل ايه و بترسخ لايه انت عايز تعلم الناس الديمقراطية المرفهه المطبقة حتى مش فى امريكا لا المطبقة فى سويسرا او الدول الاسكندنافيه لكن يا حبيبي الشعب ميعرفش ثقافة الاختلاف ميعرفش لما تقوله انا زملكاوى يقول انت حر ميعرفش كده انت تعرف ان فى ناس كتيره عايشة بره لما تحضر ماتش بتقول انها اهلاوية وهوه يكون زملكاوى . احنا حاله بشعه من القطب الواحد علشان كده متحاولش تختلف مع الناس دى و بعدين انت تروح لشحات جعان و تخيره اجيبلك كورواسون ولا باتى بان هيقولك انا عايز اكل عيييييشششش يا حمار . افهم بقي ميبقاش مخك تخين متقفش قدام القطر و تقول مش هيدوسنى . و الناس دى لو بتفهم و شايفينك معارض جاد للرئيس محسوش بحاجه غريبة لما الرئيس بنفسه بيعمل معاك انت بس مداخلات عجبي عجبي الناس بتفكر ازاى !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. يا رب يكون كلامك صحيح …. البلد تسقط في الهاوية .. يكفيه فخرا أضاعته للنيل

  8. اصل عمرو اديب مش حاسس بالناس الغلابة ومش عارف ملايين الدولارات حيعمل بيها اية علشان الانسان مش مخلد طيب صبح علي مصر بجزء من اموالك بدلا من الكلام اللي مالهوش لازمة وتشتم في رئيس مصر وتقول السيسي بدون ريس باين عليك اتخبلت علشان الدور عليك عارف من مين من رب العباد ورسيب الريس يشتغل وخليك في حالك

  9. هذا صعلوك وزوجته صعلوكه والاعلام المصري 95% منه صعاليك خصوصا التليفزيون المصري الذي شغل عزه الحناوي كلكم صعاليك والسيسي اظفره برقبة مبني الاذاعه والتليفزيون والاعلام كله وخيبة الامل راكبه جمل يا عمرو اديب واحترم نفسك انت وزوجتك عيب عليكما

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.