مرتضى منصور يوجه رسالة صارمة للسيسي
مرتضى منصور

في إطار الأزمة التي يمر بها نادي الزمالك من خلال الحجز على أرصدة النادي في البنوك و ذلك بسبب ديون تبلغ قيمتها 30 مليون جنيه على نادي الزمالك في أيام مجلس ممدوح عباس، عبر رئيس نادي الزمالك مرتضى منصور عن غضبه الشديد تجاه ما يحدث للنادي و ذلك من خلال تصريحات هاتفية له لقناة crt الفضائية.

حيث وجه مرتضى منصور رسالة للرئيس عبد الفتاح السيسي معبراً عن غضبه تجاه ما يحدث للنادي قائلاً:

“أنا مش عارف أشتغل في الجو دا يا سيادة رئيس الدولة، أرجوك يا سيادة الرئيس أقف معانا”

 

حيث طالب مرتضى منصور الرئيس عبد الفتاح السيسي أن يقف بجانب نادي الزمالك، الذي يمر بأزمة الحجز على أرصدته، و أضاف مرتصى منصور أيضاً معبراً عن غضبه:

” ما حدث اليوم مهزلة،تم الحجز على أرصدة الزمالك بسبب مديونيات أيام مجلس ممدوح عباس تقدر ب30 مليون جنيه”.

و قال مرتضى منصور أيضاً، كيف سأقوم بتسليم اللاعبين و الموظفين في النادي رواتبهم، هذا عدا مكافآت اللاعبين و مستحقاتهم، كيف سيقوم النادي بتسليمها لهم و قد تم الحجز على الأرصدة في البنوك، و طلب مرتضى من الرئيس عبد الفتاح السيسي بأن يقف إلى جانب النادي حتى يستطيع أن يجتاز هذه الأزمة.

تحديث الأحد 28-6-2015:

في إطار آخر طالب مرتضى منصور جماهير نادي الزمالك التبرع للنادي من أجل استعادة “شيكابالا” الذي يلعب حالياً في نادي سبورتنج لشبونة، و قد طلب النادي مبلغ 200 ألف يورو لرد شيكابالا لنادي الزمالك، و أكد مرتضى منصور أن المبلغ كبير جداً و طالب بتخفيضه كما طالب جماهير القلعة البيضاء بالتبرع للنادي.

 

تابعنا على المواقع الاجتماعية ليصلك الجديد أولا بأول

التعليقات

  1. امال يا اخويا عمال واجع دماعنا عملت وسويت اللى محدش عملة وصفقات وادفع مليةون زيادة عن الاهلى فى صفقة صالح جمعة وفى الاخر بنعيط ونشحت ونقول للة يا محسنين وهى الدولة نلقصة كفاية تحل مشاكل الغلآبة مش بياعين الكلآم مسمعناس عن جد اتنازل عن مرتبة انتى او ابنك غيرو اسم نادى الزمالك وسموة مرتضى والعايلة امال عملتو ثورة على مبارك لية

  2. روح لحبيبك بتوع فلوس زى الرز هما خلاص اتعود انكم زى النسوان مشغلين النح ” يالهوي يالهوي الزمالك هيضيع مني الحقني الله يزيدك والواد شيكابالا خسراه ينحرف بعيد عن بيت الانحراف الابيض الله يسترك …………………… “

  3. عمال تخش فى مزادات لشراء لاعبين من الآندية وبتشتكى من الفقر ده على رأى المثل (إذا لم تستحى فإصنع ماشئت )

  4. ما هو لو كان عارف لرئيس الدولة شغلانه تانية ما كانش يطلب منه طلب خايب زى ده ….. ويا ريت يفهمنا ازاى حيقف جانبه حيديله من جيبه ولا من فلوس الغلابه

  5. من الفترض ان مصر دوله قانون ولادخل لرئيس الدوله في مشاكل مثل هذه التي يتحدث عنها الحاوي مرتضي منصور نرجو ان نري مصر جديده بعد ٣٠ يونيو لا للمحسوبيات فيها

  6. طب يا سيادة معالى رئيس نادى الزمالك ال 30 مليون جنية دى من ايام ممدح عباس لحد الوقت دة فييييييييين السيدهات بتعتها ..والحدق يفهمممممم.!!!!!

  7. يعنى انت يا طرطور مديون للدولة عمال تجرى ورا اى لاعب الاهلى يفكر فيه ادفع حق الدولة الاول

  8. ادفع من فلوس اللي انت عارفة اللي سرق فلوس البلد لاكن ابعد بمشاكلك التافهة دي عن الرئيس او ارفع قضية علي البلد يمكن دي اخر مرة نشوفك فيها قول امين اوخلي احمد كوسة اقصد موسي يدفعلك انتم من خندق واحد وهوة مبارك

  9. ادفع الفلوس من غسيل الاموال اللي انت شغال فية وهوة رئيس الدولة فاضي لواحد هايف زيك مش قد المسئولية غور في داهية او ادفع من فلوس زكريا عزمي اللي سرقها من البلد او بيع الاتوبيس يا بطل الخراب اللي بيحصل في البلد منك ومن اللي ذيك ابعد عن الرئيس سيبة في حالة في اللي اهم منك ومن النادي والاعضاء اللي جبوك علشان نشوف وشك العكر تاني بس احسن منك اراجوز مصر لم تنجب

  10. المفروض ان الدولة تتعامل مع الشخصية الاعتبارية اي نادي الزمالك وليس الشخصية الطبيعية مرتضى او عباس وهذا يعلمه سيادة المستشار وأكن الطبع يغلب التطبع فهو محامي واللي تغلب به العب به والصوت العالي والارهاب هو اللي بيجيب نتيجة في بلدنا

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.