تعرف علي تقرير يظهر نتيجة تحليل عينات مياه الشرب بعد ظهور حالات التسمم بالشرقية
تقرير حول حالات التسمم الجماعي بمحافظة الشرقية

أصدرت شركة مياه الشرب بالشرقية تقريرا خاصا بعينات المياه التي تم تحليلها في مختبرات وزارة الصحة، بخصوص حالات التسمم الأخيرة التي ظهرت بالمحافظة، وأكد التقرير مطابقة نسبة العكرة الموجودة بالمياه مع المواصفات القانونية المسموح بها ولا يوجد منها أي خطورة .

وأكد وكيل أول وزارة الري بالشرقية المهندس صلاح عز، بأنه وفور تلفية البلاغ توجه لمحطات المياه لأخذ عينات منها لتحليلها، وأضاف أن معظم محطات المياه بالشرقية تتغذي من بحر مويس .

www.misr5.com/custom/ad.php" >

كما ذكر وكيل وزارة الصحة بالشرقية الدكتور شريف مكين بأن معظم المصابين بحالات التسمم قد تم شفائهم، وغادروا المستشفيات وتم إرسال عينات من أمعاهم والقيء إلى معامل وزارة الصحة وسوف تستغرق النتيجة من 3 إلى 5 أيام لمعرفة النتيجة .

420152502943

 

تابعنا على المواقع الاجتماعية ليصلك الجديد أولا بأول

التعليقات

  1. ممكن اقول حاجه اما يكون فيه مشكله كبيره زى ديه و يطلع رجل وكيل و زاره مش غفير يقول إن نتيجه العينات سوف تظهر بعد 3: 5 ايام ديه تبقى وكسه.و ده يبقى رجل مش محتمل نتيجه الكلام بتاعه.و الوزير اللى معينه الاتنين يخدوا بعض و يروحوا يرموا.نفسهم فى اى.خرابه تخدهم.ناس بتموت وانت تقول 5 ايام ده افتح المعامل 24 ساعه و أقف على أدهم لما أجيب النتيجه ياعالم.حسوا انتم ايه راح تخمروا.العينات علشان لما تخش.الفرن تتطلع حلوه و مقرمشه.و النبى ديه مش وكسه.تضاف للوكسات.التانيه تتكوا.نيله ناس معندوكوش.دم و لا ضمير و لا دبن

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.